Hoe gaat DNWG om met het coronavirus?

Hoe gaat DNWG om met het coronavirus?

Maatregelen DNWG

We hebben een unieke situatie in Nederland. De landelijke maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beheersen, hebben grote gevolgen voor ons allemaal. Dat geldt ook voor de werkzaamheden van DNWG. Als bedrijf in de vitale sector hebben wij een specifieke verantwoordelijkheid: de energievoorziening in stand houden. Daarbij beperken we het contact tussen onze klanten en onze monteurs zoveel mogelijk. Op die manier dragen we ons steentje bij om het coronavirus een halt toe te roepen. We volgen hiermee de richtlijnen van het RIVM. Wat dat voor u betekent, leest u hier.

Veiligheid klant en monteur staan voorop

We voeren in principe al onze werkzaamheden uit, zolang we daarmee de gezondheid van onze klanten en monteurs kunnen waarborgen. Dit betekent dat we de afspraak verplaatsen als de bewoner thuis in quarantaine is. We werken volgens het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ van de Rijksoverheid voor de bouw- en technieksector. Bekijk wat onze werkwijze is volgens de RIVM-richtlijnen.

We lossen gas- of stroomstoringen 24/7 op

Is er een gas- of stroomstoring? Onze monteurs staan nog steeds dag en nacht voor u klaar om de storing zo snel mogelijk op te lossen. Als u belt naar het storingsnummer vragen wij u of u (mogelijk) besmet bent met het coronavirus, andere luchtwegklachten en/of koorts heeft en of u in quarantaine/thuisisolatie zit. Als dat het geval is, nemen we passende maatregelen om het risico op besmetting van onze monteurs te voorkomen. 

We gaan door met het onderhouden van ons energienet

Ook in deze crisistijd blijven we 24/7 ons gas- en elektriciteitsnet onderhouden om storingen te voorkomen, de veiligheid te waarborgen en zo de continuïteit van een betrouwbare energievoorziening te verzorgen. Daar ligt onze prioriteit. Dit betekent dat geplande werkzaamheden die hiervoor noodzakelijk zijn, doorgaan. Soms moet de stroom er dan af bij u thuis. We kunnen ons voorstellen dat dit juist nu erg vervelend is. We doen dan ook ons uiterste best om eventuele overlast zo klein mogelijk te maken voor u.

Vragen

In verband met de maatregelen tegen het coronavirus zijn wij zeer beperkt telefonisch bereikbaar. Alleen voor urgente storingen blijft u aan de lijn. Stel overige niet urgente vragen via het contactformulier of stuur een e-mail naar info@dnwg.nl.  Onze bezetting is er op ingericht dat u via deze kanalen zsm een antwoord krijgt. Belt u voor een waterstoring, bel dan naar het storingsnummer van Evides, 0900-0787. Voor een elektriciteits- of gasstoring kunt u bellen naar het nationale storingsnummer 0800-9009. 

 

Veelgestelde vragen en antwoorden

Heeft u een storing, vraag, opmerking of klacht?